گزارش خزانه دار

 به مجمع عادی سالیانه مورخ 6/12/1400 انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران رسمی بیمه

  1. صورتهای مالی ارائه شده سال 1400 و مقایسه آن با سال گذشته همانگونه که ملاحظه فرمودید تنظیم و پس از رسیدگی بازرسین محترم به تصویب هیات مدیره رسیده است.
  2. صورتهای مالی شامل صورت وضعیت مالی، صورت های سود و زیان، تغییرات در جریانهای نقدی برای سال مالی منتهی به 1400 و یادداشتهای توضیحی تهیه شده است.
  3. تلاش شده است صورتهای مالی یادشده طبق استانداردهای حسابداری تهیه گردد. طراحی، اعمال و حفظ کنترلهای داخلی مربوطه به گونه ای که عاری از تحریف یا اشتباه باشد
  4. عملکرد انجمن در سال مذکور منجر به سود گردیده است.
  5. طی سال 1400 درآمد انجمن از محل حق عضویت اعضا و کارمزد درمان مبلغ 981.956.307.2 ریال )قسمتی از آن مربوط به کارمزد سال 1399 بوده است( و هزینه های انجمن معادل 572.070.326.1ریال بوده در نتیجه مبلغ 409.886.981 ریال سود، قبل از کسر مالیات حاصل شده است
  6. اهم هزینه انجمن همانگونه که طی صورتهای مالی مالحظه فرمودید بابت حقوق کارمند دبیرخانه میباشد که ماهیانه حدود 62.543.000 ریال از این بابت پرداخت میگردید.
  7. علیرغم منظور نمودن حدود 700 میلیون ریال مالیات برای سال 96 و 300 میلیون ریال برای سال 97( که معادل با 50 درصد ذخایر مالی انجمن است( در سال 1400 با پیگیری موضوع تا هیات تجدید نظر و کمیسیون حل اختالف مالیاتی و تنظیم لوایح از طریق کارشناسان مطلع، انجمن به سازمان امور مالیاتی بابت درآمدهای حاصله )بجز حق عضویت( بدهی مالیاتی عادی پرداخت نمود.
  8. با توجه به منابع محدود درآمدی انجمن، افزایش روزافزون حقوق و دستمزد و هزینهها، در جهت تطبیق با شرایط متغیر، رعایت احتیاط، ضرورت دارد؛ بر این اساس جهت مدیریت ریسک نقدینگی از طریق اندوخته کافی، پیشنهاد مینمایم مبالغ درآمدهای حاصله در حسابهای انجمن باقی بماند
  9. در پایان جا دارد از تلاش همکاران در هیات مدیره و حمایت اعضای محترم از هیات مدیره انجمن تشکر و سپاسگزاری نمایم.

به امید ارتقاء هر چه بیشتر جایگاه کارگزاران در صنعت بیمه

 با احترام مهرناز اربابی

عضو هیات مدیره و خزانه دار

برای دریافت صورتهای مالی لینک ذیل را کلیک کنید

گزارش عملکرد یکساله هیات مدیره انجمن کارگزاران بیمه کشور بهمن ماه سال ۱۴۰۱

– شروع به فعالیت هیات مدیره منتخب از روز نخست بعد از رای گیری بدون درج اسامی اعضای جدید در روزنامه رسمی بدلیل ابتلای اکثریت اعضای هیات مدیره قبلی به کرونا در روز مجمع آغاز شد

– تغییر کد کارگاه تامین اجتماعی برای کارمند انجمن و اخذ مفاصا حساب تا تاریخ روز از کارمند انجمن برای تمام سنوات قبل از تصدی هیات مدیره جدید

– برگزاری بدون وقفه جلسات ماهانه هیات مدیره بصورت منظم با حضور اکثریت اعضای هیات مدیره تا به امروز

– بازبینی و اصلاح اصول حاکم بر دبیرخانه انجمن، تصویب هیات مدیره در نحوه مکاتبات اداری انجمن یا با سازمانهای مختلف با رویکرد اجتناب از هرگونه اعمال سلیقه شخصی در مکاتبات، ضمنا مقرر گردید جلسات با اطلاع و موافقت تمام اعضای هیات مدیره باشد و مسولیت تبعات حاصله از تصمیمات هیات مدیره متوجه تمام اعضای هیات مدیره گردد

– راه اندازی و بروز رسانی سایت انجمن و تلاش جهت جذب اعضا بصورت اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت افراد در فرایند عضوگیری ، همچنین اقداماتی جهت اخذ شناسه ملی برای انجمن و اخذ ID Pay انجام شده است

– مراجعه به کمسیون حل اختلاف سازمان امور مالیاتی برای ۲ سال مالی مختلف مربوط به دوره های قبل از تصدی و نهایتا جلب نظر کمسیون حل اختلاف مالیاتی و اخذ رقمی در حدود ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال معافیت که در گزارش خزانه دار اشاره شده است

– برگزاری جلسات آنلاین در اتاق بسته کلاب هاوس مختص کارگزاران با بیش از ۱۲ شرکت بیمه در سطح مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و مدیران شرکتهای بیمه برای تمام کارگزاران کشور همراه با فراخوان های پیاپی ، نشست حضوری هیات مدیره با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بیش از ۲۲ شرکت بیمه جهت تبیین نیازها و انتظارات جامعه کارگزاران 

– حفظ قرارداد درمان تکمیلی که در شرف ابطال بود بدلیل گذشت بیش از ۲ ماه از تاریخ سررسید بدلیل برگزاری مجمع در اواخر مردادماه ۱۴۰۰و عدم واریز حق بیمه و ارسال اسامی به بیمه گر. یادآور میگردد تاریخ سررسید بیمه نامه درمان پایان خردادماه است

– دریافت خدمات درمان بیمه شدگان تکمیلی بصورت مکانیزه از طریق انعقاد قرارداد با ارزیاب خسارت

– برگزاری جلسات آموزشی بصورت آنلاین در اکثر رشته های بیمه ای با حضور مدیران صاحبنظر صنعت بیمه همراه با فراخوانن های متعدد

– ایجاد کمیته های تخصصی در هیات مدیره و تقسیم کار بین اعضای هیات مدیره

– تشکیل کانالهای ارتباطی برای اعضای انجمن در فضای مجازی و ایجاد کانال اخبار و به اشتراک گذاری دائم اخبار آئین نامه ها،دستورالعمل ها ،آخرین تحولات صنعت و شفافیت در اطلاع رسانی موضوعات بدون کم و کاست به کلیه کارگزاران کشور. سعی در پاسخگویی مستمر به اعضا در گروههای ارتباطی فضای مجازی و ایجاد رابطه تعاملی و جلب اعتماد اعضای انجمن به هیات مدیره منتخب جدید

– شرکت و چانه زنی در جلسات در سطوح مختلف در راستای دفاع از حقوق کارگزاران در برابر تهدیدات بیرونی و تلاش جهت کاهش چالشهای داخل صنعت 

– مذاکره با بانک رسالت و استفاده از اعتبار حساب انجمن کارگزاران در اخذ وام برای کارگزاران متقاضی وام.توضیح آنکه بیش از ۳۵ کارگزار از تسهیلات بانک رسالت استفاده کردند

– آسیب شناسی مشکلات ناشی از تشکیل کانون سراسری با برگزاری جلسات مختلف با کانون شرکتهای بیمه ایران،‌آسیا، البرز و دانا. تلاش جهت ایجاد یک انجمن سراسری یکپارچه بمنظور ارسال یک سیگنال و صدای واحد از سمت جامعه کارگزاران به مخاطبان بیرونی

– ارزیابی راههای مختلف جهت اخذ کرسی در شورای عالی بیمه و بیان این خواسته به حق در هر فضایی که تریبون در اختیار انجمن کارگزاران قرار گرفته است

– برگزاری نشست هایی در راستای رتبه بندی کارگزاران 

– تنظیم تقویم جلسات هیات مدیره جهت برگزاری مدون جلسات با دستور جلسات از قبل تعیین شده

– برگزاری جلسات و مکاتبات با اتاق بازرگانی و تشکلی از صنعت بیمه که ۸ سال قبل به اتاق بازرگانی پیوسته بود

– بررسی وضعیت بدهی حق عضویت کارگزاران دوره های قبل و تلاش جهت جذب حق عضویتهای معوق با تماس تلفنی به اعضای بدهکار و جمع آوری وجوه قابل توجهی برای انجمن از این محل

– تنظیم و ارسال نامه تعلیق به کارگزارانی که نسبت به تسویه بدهی اقدام ننمودند

– ساماندهی گروه اعضا در فضای مجازی و حذف بدهکاران یا افراد غیر عضو از کانالهای ارتباطی مجازی اعضای انجمن

– مذاکره با چند شرکت بیمه جهت اخذ شرایط بهتر از بیمه گر قبلی انجمن در حوزه مسولیت حرفه ای کارگزاران و امضای تفاهنامه با بیمه گر جدید

– افزایش حقوق کارمند انجمن متناسب با سابقه کار ایشان در انجمن و تورم

– مغایرت گیری بدهی درمان مربوط به قراردادهای تکمیلی سال قبل و ۲ سال قبل از استقرار انجمن فعلی با ۲ شرکت بیمه مربوطه. نهایتا حذف بدهی توسط بیمه گر که به حساب انجمن منظور شده بود

– وصول تتمه کارمزد معوق انجمن از هر ۲ شرکت بیمه گر سنوات قبل که بدلیل رقم باز بدهی، کارمزد مسدود شده بود  

– برگزاری جلساتی با مشاور حقوقی انجمن و اطلاع رسانی لازم جهت معرفی ایشان به اعضا در کانالهای اخبار

– بازبینی اساسنامه انجمن با حضور کلیه اعضای هیات مدیره و مشاور حقوقی انجمن

– ایجاد رابطه تعاملی سازنده با شورای هماهنگی تشکل های صنفی نمایندگان بیمه و اجتناب از تک روی هر ۲ تشکل در راستای رفع مشکلات شبکه فروش  

– شرکت در تمامی جلسات بیمه مرکزی ، سندیکای بیمه گران ،معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ،معاون اول رییس جمهور ، سازمان مفاسد اقتصادی ،سازمان امور مالیاتی و سایر ارگانها در کنار شورای هماهنگی طی یک سال و نیم اخیر و تقویت جایگا و اعتبار کارگزاران نسبت به گذشته از منظر بیرونی

– انعقاد قرارداد با ۲ موسسه آموزشی برای کارگزاران و ایجاد یک فرصت برای گذارندن دوره آموزشی بیمه در کشور سوییس برای کارگزاران در کنار فعالین بازار سرمایه 

– تنظیم گزارش ۳۰ صفحه ای برای اصلاح ایین نامه ۱۰۲ که به اذعان بیمه مرکزی و سندیکا کاملترین تحلیل نسبت به سایر گزارشهای ارسالی به هیات عامل بیمه مرکزی بوده است 

– شرکت در کمسیون تخصصی آیین نامه کارمزد و دفاع از منافع جامعه کارگزاران

– شرکت در ۴ جلسه سندیکای بیمه گران در خصوص عدم انعقاد قرارداد کارگزار با شرکتهای بیمه 

– مکاتبه با ارگانهای مختلف جهت ابطال بخشنامه استانداری همدان در خصوص منع همکاری استانداری با کارگزاران در این استان

– حضور برخی از اعضای هیات مدیره در گروههای مجازی حوزه اقتصاد و بیمه و پاسخگویی سریع به مدیران بیمه ای همچنین رسانه های حاضر در این گروهها جهت دفاع از منافع کارگزاران و برجسته نمودن خدمات کارگزاران در صنعت بیمه کشور

– تلاش جهت توجیه تشکل های استانی کارگزاران در خصوص ادغام و ایجاد یک تشکل واحد صنفی

– حضور در جلسه ای غافلگیر کننده در بیمه مرکزی که به درخواست تشکل های استانی کارگزاران و بدون هماهنگی قبلی در جهت افزایش فشار برای ایجاد کانون سراسری تشکیل شد که با تبیین آسیبهای ایجاد کانون برای بیمه مرکزی موضوع موقتا منتفی شد

– انعقاد قرارداد با برخی شرکتهای دانش بنیان با تخفیفات ویژه به کارگزاران جهت برخورداری از زیرساخت فناورانه

– تلاش جهت افزایش اعضای انجمن بصورت پیوسته

– بررسی ابعاد حقوقی تصمیم گیری ها با بهره گیری از مشاوره حقوقی افراد صاحبنظر در این حوزه

– برقراری ارتباط سازنده با برخی اعضای سابق و فعلی شورای عالی بیمه در راستای تبیین نقطه نظرات جامعه کارگزاران

– برگزاری جلسه با اکثریت اعضای هیات عامل ،رییس کل و مدیران بیمه مرکزی در راستای اصلاح امور مرتبط با کارگزاران و بهبود روابط فی مابین. همچنین تلاش در راستای ایجاد کوریدوری رسمی برای انجمن کارگزاران

– رسمیت بخشیدن به جایگاه تشکل صنفی کارگزاران جهت حضور در کمسیون های تخصصی تصویب آیین نامه های مرتبط با کارگزاران و تلاش برای جلوگیری از تصویب آیین نامه ها بدون اخذ نظرات کارشناسی انجمن کارگزاران 

– تلاش جهت تفویض اختیار به کارگزاران در برخی شرکتهای بیمه نظیر دسترسی به سامانه صدور ، بازدیدهای اولیه و سامانه پرداخت خسارت و… جهت تسهیل ارایه خدمات بیمه به جامعه

– مطالعه و تبیین نقش کارگزار در کشورهای پیشرفته دنیا در مقایسه با ایران و تلاش در نزدیک کردن این فاصله با استانداردهای جهانی در جلسات بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران 

– برگزاری همایش در کیش مختص کارگزاران به هزینه یک شرکت بیمه که اسپانسر برگزاری همایش برای کارگزاران بود

– ایجاد شورای هماهنگی استانی کارگزاران مشابه آنچه سندیکای بیمه گران در کشور دارد بجای ایجاد تشکل صنفی در استانها با هدف کاهش بروکراسی اداری تشریفات مالیاتی و اداری هر ساله و همچنین حفظ اتحاد بیشتر بین اعضا

– برگزاری جلساتی با ۲ مجموعه بازار سرمایه جهت ایجاد ساختار مشاور مالی (فایننشال ادوایزر) مشابه مدلهای توسعه یافته کارگزاران در کشورهای پیشرو در صنعت بیمه 

– خرید ملزومات لازم سخت افزاری اداری برای انجمن و اخذ ملزومات سخت افزاری و مودم پرسرعت از بیمه مرکزی جهت ارتقای امکانات دفتر انجمن در حد متعارف

– ایجاد رابطه سازنده با برخی خبرگزاری های تخصصی و دادن پوشش خبری به موضوعات مرتبط با جامعه کارگزاران بصورت پیوسته در راستای تقویت و برجسته نمودن جایگاه کارگزاران  

– استفاده از خرد جمعی کارگزاران در مسایل کلان بصورت پیوسته در حد امکان و توان انجمن

– حضور در جلسات مختلف بیمه مرکزی ، سندیکای بیمه گران ،شرکتهای بیمه ، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ، سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی ،فاوای بیمه مرکزی … در خصوص کارگزاران برخط و تخلفاتی که برخی از کارگزاران برخط مرتکب میشوند 

– حضور و سخنرانی در همایش روز بیمه درراستای برجسته نمودن نقش کارگزاران در صنعت بیمه

– مطالبه ادواری کارمزد بیمه مسولیت حرفه ای و درمان تکمیلی کارگزاران از شرکتهای طرف قرارداد انجمن

– شرکت در برنامه های مختلف از جمله اکو ایران ، چابک آنلاین ، بیمه دیجیتال و … در راستای دفاع از حقوق کارگزاران و بیان دغدغه ها

گزارش بازرسین بعد از ارائه در مجمع بارگذاری خواهد شد.